zondag 7 november 2010

Schaatsen in Heereveen

 



Afgelopen zaterdag naar het NK afstanden in Thialf, Heereveen geweest. Hele mooie 3 km gezien van Ireen Wüst. Erg gezellige dag met een goede sfeer in stadion gehad. Zo dicht op het ijs is toch anders dan voor de TV. Het ziet er zo gemakkelijk uit maar sommige schaatsers gaan echt kapot, zoals Diana Valkenburg die in de laatste ronde van de 3 km door vermoeidheid ten val kwam. Na afloop naar Vledder gegaan en daar vandaag een heerlijke zonnige dag gehad met lekker wandelweer waar we goed gebruik van hebben gemaakt, een opkikkertje.

5 opmerkingen:

  1. Oh dat lijkt me echt wel spannend ja zo dichtbij bekijken, sfeer happen.

    En zon ook nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is het alweer even geleden dat ik wedstrijden bezocht, maar ik vind de sfeer bij die wedstrijden altijd geweldig. En dan niet alleen de enthousiaste menigte op de tribune, maar ook hoe de sporters met elkaar omgaan, natuurlijk de spannende races, formidabele prestaties en niet in de laatste plaats: het kijken naar die geweldige schaatstechniek (afgezet tegen mijn eigen 'prestaties'op de baan). Ik kan mij dus goed voorstellen dat je een heel erg genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plaatjes van Irene Wüst.Ik zou er ook wel eens naar toe willen, lijkt me geweldig om in die hal aanwezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lekker er tussen uit geweest en dan zo dicht bij jammer dat het weg moet of vervaaien maarja is niet anders dus een herlijk weekend achter de rug is je gegund hoor dat er nog vele volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De plaatjes roepen weer herinneringen op aan een vorig bezoek aan Thialf met een groepje collega's.
    De handtekeningen die je zomaar ergens van een schaatser kon krijgen. Is dat nu nog zo?
    Het is lastig om aan kaartjes te komen, ik geloof alleen als je lid bent van een schaatsclub??
    Als iemand wat weet hoor ik dat graag.

    BeantwoordenVerwijderen