dinsdag 28 september 2010

Ding 4 & 5 RSS feeds

Ding 4 en 5 de feeds. Het gaat via reader inderdaad heel snel en gemakkelijk. Ik heb de meeste feeds uit de uitleg geplaatst. Voor ding 5 moet je zelf op zoek. Ik heb o.a. gekozen voor de website van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Na een bezoek daar ben ik lid geworden, het voelde voor mij als het Walhalla. Op hun website zijn regelmatig hele mooie webexposities te zien en natuurlijk nu ook de oude kranten die gedigitaliseerd zijn, fantastisch. Ik ga zeker nog op zoek naar andere sites voor nog meer feeds.

Nu op naar ding 6.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een museum feed
    In Google Reader kun je abonnementen op RSS vinden
    daar staan hele interessante bij
    En wat te denken van poppenhuizen en Het geheugen van Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe ging het zoeken naar RSS feeds? Was dit gemakkelijk of soms nog wat lastig?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je inmiddels al meer feeds gevonden en zo ja welke?
    Ook al een aantal ontdekt die toch tegenvallen of wel erg veel leeswerk opleveren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zoeken naar de feeds is geen probleem omdat ik dat ook in de cursus inlichtingen en klanten-contact heb gedaan. Vanwege mijn liefde voor geschiedenis heb ik ook Het geheugen van Nederland toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen