donderdag 11 november 2010

Ding 16 Sociale Netwerken


Een account op Hyves heb ik sinds de cursus Klant-en inlichtingenwerk. In het begin doe je er wel wat mee maar mijn belangstelling liep na de cursus snel terug. Contacten op deze manier onderhouden ligt mij niet zo. Wel kan ik mij voorstellen dat mensen gemakkelijker met elkaar in contact komen bijvoorbeeld via de patientenverenigingen die een Hyves pagina hebben.

Ook heb ik sinds een maand of 6 een Facebook account. Die gebruik ik omdat het mogelijk is om gratis games te spelen dus niet zo zeer om vrienden te maken. Het photoadventure vind ik bijvoorbeeld erg leuk om te doen. Sinds de 23dingen cursus is begonnen zijn er veel collega's op Facebook dus het aantal vrienden neemt toe. Dit gaat erg gemakkelijk en snel.

Voor de bibliotheek zie ik deze toepassingen niet zo snel. Misschien in de toekomst als onze leden meer vertrouwd zijn met deze media.

2 opmerkingen:

  1. Ha ook nog nooit zoveel vrienden gehad als nu?
    Maar of dat dan echte vrienden zijn.
    En wat dat laatste betreft, niet alleen het personeel maar ook de klanten moeten er kennis van hebben. Misschien kunnen we ze er van op de hoogte brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie huidige klanten zijn misschien nog minder bekend met sociale netwerken, maar misschien kunnen jullie door aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook weer nieuwe klanten werven?

    BeantwoordenVerwijderen