vrijdag 12 november 2010

Ding 17 Mobiel Internet


Zelf ben ik niet in het bezit van een smartphone dus moet ik het doen met de uitleg op de 23dingen pagina. Het is natuurlijk fantastisch om met zo'n klein telefoontje overal online te kunnen zijn. De GPS functie vind ik erg leuk en lijkt mij erg handig als je door een vreemde stad loopt en een bepaald adres zoekt.

Natuurlijk zou deze toepassing voor onze bibliotheek ook heel mooi zijn, even snel je boeken verlengen, een reservering maken enz. Ik weet alleen niet of dit financieel allemaal mogelijk is voor ons met alle bezuinigingen die er aan komen. Jammer genoeg kunnen we daar door niet alle nieuwe technische mogelijkheden volgen.

3 opmerkingen:

  1. Voor dit laatste moeten de websites dan goed mobiel toegankelijk zijn en dat is nu vaak nog niet het geval.
    Maar als dat de toekomst is, zal daar vast aan gewerkt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet de website iig mobiel vriendelijk worden gemaakt. Dat zal ook wel moeten, want let eens op hoeveel mensen er met een smartphone/mobieltje in de hand rondhuppelen, daar moet je rekening mee houden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk anders of je even een smartphone van een collega mag bekijken. Dan gaat het iets meer voor je leven.

    Om met apps e.d. te komen voor bibliothekendiensten zullen er in het begin wel investeringen moeten worden gedaan, maar misschien dat het uiteindelijk wel weer geld zal opleveren?

    BeantwoordenVerwijderen