maandag 25 oktober 2010

Ding 12 Twitter

Een aantal dagen met Twitter bezig geweest en om heel eerlijk te zijn is dit niet mijn ding. Ik zou ook niet weten wat ik zelf zou moeten twitteren en persoonlijke dingen hoeft niemand te weten. Mijn beide zoons van 22 en 18 jaar die toch echt heel veel met de computer bezig zijn (online gamen, MSN, Facebook) vinden het twitteren ook niet hun ding. Tijdens de verkiezingsavond de twitter van de TV gevolgd maar dat vond ik echt te druk en te massaal. Een toepassing voor de bibliotheek is misschien dat we een ledenwerfactie kunnen twitteren maar dan moet je wel voldoende volgers hebben. Misschien dat ik er in de toekomst anders over ga denken maar dat zien we dan wel weer. Het helemaal uitsluiten doe ik niet.

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb jij wel andere wegen waar je het mee doet en anders kom je er gewoon bij de twitter familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een aantal dagen met Twitter bezig geweest. Wat heb je precies gedaan dan?
    Dat wil ik graag van je weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lance Armstrong en zijn Livestrong foundation bekeken, Prodigieus en jou ook gevonden. Ook zijn er wesites die een twitter tekentje hebben, de KB in Den Haag maar ook de Bijenkorf bijvoorbeeld. Kijk nu met de kamerdebatten o.a. bij Femke Halsema.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk anders ook eens naar hoe andere bibliotheken Twitter gebruiken. Of had je dat al gedaan?

    Persoonlijk vind ik dat de tweets die algemeen door bibliotheken worden geplaatst meestal niet zo interessant. Vaak blijft het in promotie van activiteiten 'hangen'. Maar de tweets van bibliothecarissen persoonlijk over hun werk en bibliotheek vind ik veel leuker. Waarschijnlijk omdat dit toch persoonlijker is omdat je weet wie er achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen