donderdag 14 oktober 2010

Ding 9 Visie op Web 2.0

Zonder het mij echt te beseffen ben ik toch al met Web 2.0 bezig geweest. Bij het zoeken naar oplossingen van vragen bij de Krakercompetitie en Serendip keek ik bijvoorbeeld vaak bij Flickr als ik naar een graf of gedenkplaat zocht. De tekst was dan een aanwijzing of antwoord.

Een Intern Weblog lijkt mij heel handig voor het verbeteren van de communicatie. We zitten binnen onze organisatie nogal verspreid over een aantal filialen en nu komen sommige mededelingen niet of te laat aan. Dit zou ook de mogelijkheid geven om iedereen snel te laten reageren.

Een Extern Weblog zou als forum voor onze klanten gebruikt kunnen worden. Die kunnen dan hun kritiek of ideeën erop kwijt. Via een link van onze website zou dat mogelijk moeten zijn.

Met een RSS Feed van de website van de bibliotheek zou je de dienstverlening kunnen uitbreiden. De aankondigingen van de lezingen, nieuwe materialen, wijzigingen van de openingstijden en ga zo maar door.

De mogelijkheden van Web 2.0 zijn heel groot en met het voortschrijden van de techniek zal dat aleen nog maar meer worden. Aan ons de taak om op de hoogte te blijven en zoveel als mogelijk dit binnen onze bibliotheek te gebruiken. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons nog gaat brengen.

3 opmerkingen:

  1. Ja dat weblog zal er zeker wel komen!!
    Er zijn nu al verscheidene mensen geweest die het daar mee eens zijn.

    (en oh die goeie ouwe Serendip tijd, zucht.... ik mis dat zo!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las net in de zondagskrant dat er al een blog komt voor Nederland leest, dus dat is al een begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je tot de ontdekking bent gekomen meer web 2.0. te zijn dan je dacht.

    Je schrijft een blog voor jullie klanten te willen starten voor ideeën en/of kritiek. Hoe zou je zo'n blog inrichten om deze levendig te maken en klanten te prikkelen hier werkelijk op te gaan reageren?

    BeantwoordenVerwijderen