zaterdag 30 oktober 2010

Ding 14 Chatten

Met het fenomeen Chatten ben ik door mijn kinderen al wat langer bekend. Zelf ben ik via mijn Google account gaan chatten tijdens het oplossen van vragen bij de Kraker- en Serendipcompetitie. Samen met Prodigieus en Practical Joke konden we zo snel reageren op elkaars bevindingen tijdens het zoeken. Met Prodigieus ging dat wel eens een hele nacht door en zoiets doe je niet per telefoon want dat wordt dan nogal kostbaar.

Een toepassing voor de bibliotheek zie ik niet zo snel. Moeilijke vragen beantwoorden neemt nogal wat tijd en kennis van zaken. In onze kleinere filialen zijn we meestal met twee collega's aan het werk en denk ik dat we tijdens de uitlening geen tijd hebben om snel op de chats te reageren.

3 opmerkingen:

  1. Lollig was dat he? Virtuele koffie en peptalk bij die akelige vliegtuig/badeendjes en componisten vraag.
    Zijn we toch maar mooi gedeeld eerste mee geworden!!
    Oh zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie zullen die nachtelijke chat"gesprekken"wel missen! Voor de rest van de familie misschien wel zo rustig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moeten jullie maar een nachtelijke chatsessie starten over 23 dingen? ;o)

    Waarom zou je tijdens de uitlening niet reageren op vragen van klanten die via de chat binnenkomen?

    BeantwoordenVerwijderen